fredag 14. august 2009

En god fredag

Jeg har hatt en deilig fredag. Jeg startet dagen med å dra meg vel og lenge under dyna, deretter bar det videre til Redrum for oppdatering på nyhetsfronten til en god venninne. Redrum er, for de som ikke vet det, den beste café/bar/uteplassen i Hammerfest. Jeg har tidligere påstått at Hammerfest uten Redrum ville vært som Paris uten Eiffeltårnet. Småbarnsforeldre med såkalte ”andre verdier i livet” vil muligens ikke være enig med meg, men det bryr jeg meg fint lite om.  

Min venninne har vært på ferie og funnet kjærligheten. Hun har feriert i Norge, og truffet en nordmann, det er derfor ikke snakk om å være en i rekken av turistflørter for en tyrkisk playboy. Hun formelig gløder når hun snakker om denne mannen, og ja, det er mulig å gløde uten å være kjørt på tjukka. Det fantastisk er at til tross for at mitt eget kjærlighetsliv er heller skralt, eller ikke tilstedeværende, kjente jeg at jeg innerst inne i hjertet mitt var oppriktig glad for denne venninnen. Senest i går lurte jeg på om jeg har endt opp med å bli en av disse 30 år gamle kjærringene som er alene, barnløs og bitter, men etter å ha tilbragt flere timer på kafé med en nyforelsket venninne, og lett og lett etter så mye som et ørlite snev av bitterhet, kan jeg rett og slett ikke finne det. Dette er en velkommen og god oppdagelse på en fredag. Selvransakelse er flotte greier når man oppdager noe positivt om seg selv. Det er dessuten alltid lettere å blogge om enn når man finner en personlig svakhet. 

På ettermiddagen tok jeg meg en frisk joggetur, med glede oppdaget jeg at formen var god og at jeg jogget både lengre og fortere enn tidligere. (har ett generelt problem med oppoverbakker, jeg skal ikke si at jeg tok dem alle i dag, men innsatsen var bedre enn før) Atter en positiv overraskelse angående meg selv. Med fare for at dette blogginnlegget ender opp som en salig blanding av selvskryt og uinteressant informasjon om mitt hverdagsliv skal jeg faktisk avslutte. Helt uten morsomme historier eller moraliserende poenger. 

Det er helg og i morgen skal jeg jobbe på CM Jeans, klesbutikken hvor jeg av og til tjener til livets ekstravaganser. Etter det skal jeg i bursdag å feire en kvinne i sin beste alder. Det blir derfor ingen blogginnlegg i morgen, kanskje heller ikke på søndag, da jeg garantert er opptatt med å skyte småfugler som tramper på taket mitt. Men på mandag, da planlegger jeg å komme sterkere tilbake med utfyllende opplysninger angående diverse hendelser som kommer til å utspille seg i selskapet, og senere på Redrum. Plassen som gjør Hammerfest en bedre by å leve i. 

God helg alle til alle som leser bloggen min. 

Ps. En venninne mente for øvrig at jeg burde prøve å få oppdatert bloggen på søndag, rett og slett fordi det man husker på søndager er så mye mer gøy enn det man husker på mandag. Vi får se på det. ;)

8 kommentarer:

  1. Jeg vil for det første si, at venninne med det fantastiske rådet om å blogge på søndag, med fyllenærver og en anelse av angst, var meg.

    en ting er sikkert. du kommer til å våkne som 30 åring uten barn. mest sansynlig uten mann også, men det er igrunn ikke noe tap uansett:) menn er overvurdert, og min datter Emilie hadde byttet meg for deg når som helst om hun kunne, så det er ikke noe tas det heller.. hehe..

    We love you Kine.

    Hege og Emilie.

    SvarSlett
  2. Hehehe... nå måtte jeg le.., du høres i grunnen litt bitter ut:) Men ja, jeg kommer til å våkne som 30 åring uten barn, det plager meg ikke stort..., og du har rett i at jeg neppe har mann, det plager meg forundelig lite det også:)

    Men jeg er fryktelig glad i dere også:)

    SvarSlett
  3. hehehe...jo, jeg gjorde kansje det..
    Men skal ta deg med på rumpetroll fanging NÅR du kommer neste sommer..

    å dette var Hege igjen :)

    SvarSlett
  4. Hvis jeg må på rumpetrolljakt gidder jeg ikke å komme:) hehe
    Du kan forresten velge navn/nettadresse i stede for anonym, så skriver du bare inn navnet ditt (du trenger ikke nettadr) så kan du velge ditt eget navn i stede for anonym...:) da kommer det feks. Hege sa: osv...

    SvarSlett
  5. Hege sa følgende15. august 2009 kl. 00:07

    Du må ikke på rumpetrolljakt.. men teknte det kunne være en god start på sommeren, etterfulgt av tre-ridning (det høres veldig feil ut i dag) og avsluttende med månefrat.

    Men du vil kansje heller lage radio på verandaen? tror vi får sendetid på P3 :)

    SvarSlett
  6. Hege sa følgende sa.., så dro vi på månefrat..., lurer på hva Hege gjør en fredagskveld:)

    SvarSlett
  7. Den forelskede venninnen synes det er helt topp at venninnene evner å glede seg på hennes vegne ;-)

    *smask*

    Tonje :-)

    SvarSlett
  8. Så klart snuppa:) Ingenting er bedre enn lykkelige jenter:)

    SvarSlett