tirsdag 8. juni 2010

Bestemors kommode

Jeg har tidligere blogget om bestemors kommode. Den lille, kanskje ikke så vakre, skeive og skakke kommoden som mamma og pappa berget ut av et brannskadet hus. Bestefar var selvfølgelig tilstede og gav sitt samtykke, han hadde ikke bruk for den mer. Etter mange år i mine foreldres bestittelse klarte sleske og slue lille meg å lure den til meg. Ikke på grunn av dens skjønnhet, men på grunn av dens potensiale.



Jeg synes den ble skikkelig fin..., ok, litt vanskelig å se hvordan den egentlig så ut på det antikke bildet, men det finner man fort ut om man trykker her.

Handymannen har malt kommoden i eggehvit på fritiden sin. For øvrig prøver han å lære meg om begrepet fritid, noe som i grunnen høres gøyalt ut. Jeg tror jeg skal begynne med det om et par ukers tid. Nye knotter er kjøpt hos Trines Smågodt på Nissensenteret. Foreløbig skal kommoden inn på soverommet, da jeg ikke har plass noen andre steder, og trenger et nattbord, men en gang i framtiden ser jeg for meg at den utgjør en del av et vakkert tablå. Man kan jo drømme om ikke annet.

2 kommentarer:

  1. Ble kjempefint, mye kulere å pusse opp gamle ting i stedet for å kjøpe nytt ;-)

    Håper du snart får smake på dette med litt fritid, så kan du sysle med sånne ting selv (også er det en veldig koselig ting å gjøre sammen med mannen). Det er egentlig litt gøy, selv om det tar tid. Her er vi snart ferdige med hagemøblene, bilder kommer på bloggen min ganske snart :-)

    SvarSlett
  2. Ja leste innlegget ditt om at hagemøblene skal pusses opp:) Gleder meg til å se resultatet. Det ble veldig koselig med det nye nattbordet, passa mye bedre inn på soverommet enn det jeg hadde. Jeg hadde ett glassbord med en fot av stål, sånn grått futuristisk/minimalistisk greie som bare er sååååå år 2000.... haha...

    SvarSlett