lørdag 5. juni 2010

Jeg gjør ikke så mye...

Jeg gjør ikke så mye annet enn å jobbe akkurat nå. Er i rettemodus for tiden og blir nok her et par uker enda. Sykt mye å gjøre fram mot sommerferien. Mange av elevene tror nok at det er de som gleder seg mest til sommerferien, det tror ikke jeg. Jeg tror vi lærerne gleder oss til å slippe å jobbe hver ettermiddag og hver helg.

Ut over det planlegger jeg diverse prosjekter i heimen:
  • To vegger i stua skal males. Her skal det lages en ny hylle, den skal males i riktig farge, og noen nye tekstiler må til.
  • Loftet skal ryddes og tømmes.
  • Mangler noen lister på kjøkkenet og i gangen. Dette må fikses.
  • Boden må ha nytt gulv, og helst nye vegger også.
  • Veranda må beises.
Dermed har jeg noe å se fram til når jeg går på sommerferie. Det første jeg kommer til å bruke penger på når feriepengene tikker inn er maling til stueveggene. Når alt dette er sagt, kanskje ligger flat ut når ferien endelig kommer, kanskje jeg må hente meg inn i noen dager, men i teorien skal det flikkes litt på hulen min, for jeg kikker ganske mye på boligannonser på finn.no for tiden. Kanskje på tide med noe større? Vi får se hva som skjer, den store drømmen er eget arbeidsrom. Et lyst fint rom hvor jeg kan brette ut jobben på en stor bordplate, godt med lys, flotte hyller til bøkene og kanskje til og med plass til et eget bord til symaskinen. Jaaaa. Det er jo lov å ønske, er det ikke?

2 kommentarer:

  1. Aner jeg samboerplaner? Og plass til symaskin?? Driver du med sånt da...hmm..overrasker stadig.
    Og sommerferie er deg vel unt, det fortjener du!!

    Klem, og god helg :-)

    SvarSlett
  2. Hehe..., god plass ønsker jeg meg med eller uten mann, er litt lei av å leve trangt:)

    Symaskinen har jeg hatt i mange år, har bare ingen plass å ha den, og synes det er pes å dra den fram for et lite bukseopplegg..., derfor blir det heller altforlange bukser..:D

    SvarSlett