lørdag 12. juni 2010

Fotballkamp med handymannen

Jeg har nettopp sett fotballkamp sammen med handymannen. Det er VM, England spilte mot USA, en kamp jeg selv ønsket å se, til tross for at jeg ikke er spesielt interessert i fotball. Jeg er, derimot, interessert i England, og kapteinen Stephen Gerrard er min kjærlighet fra mine unge dager som student i England, med Liverpoolkamper på storskjerm inne på stampuben Punch & Judy.

Så ser man da fotball med en mann. Grillmat til middag, fotballkamp og øl til dessert. Det er avslappende og tidvis spennende. Kampen ender skuffende med uavgjort, min kjærlighet scorer tidlig i kampen, men en stygg keepertabbe slipper inn et mål fra amerikanerne. Etter sine tilmålte minutter er kampen ferdig. Det er da det hele begynner på andre siden av bordet. Analyser av kampen, utgreininger og forklaringer og kritikk. Av spillere. Av trenere. Av fandens oldemor. Så kommer mitt spørsmål.

Hvorfor kan ikke bare menn innfinne seg med at kampen er over? Hvorfor denne uendelige diskusjonen i ettertid? Jeg har vist enda veldig mye å lære når det gjelder menn.... :-)

4 kommentarer:

  1. I den tiden jeg har bistått som handyman hos deg har jeg måtte hørt på analyser,utredninger og kritikk av fandens oldemor som interesserer dronningen. Hvis vi tar en grundig gjennomgang av tidsforbruk anvent til analyser, velger jeg og tro at den ene fotballkampen kommer relativt godt ut :-D
    Men VM er ikke over enda så du kan påregne deg noen flere analyser i nær fremtid. Du er ei tålmodig dame som i det minste ville kunne "spille" interessert, mens du iherdig bærer øl til din trofaste handyman. :-D
    Jeg vil bare til slutt ønske deg et godt VM videre.

    SvarSlett
  2. Hahahaha..... alle analyser jeg kommer med er gjennomtenkte og interessante. Det er i grunnen forskjellen :) Og du, serveringen står jo alltid du for. :)

    SvarSlett
  3. :)))
    Dere er søøøte! <3

    SvarSlett
  4. Haha, handymannen er i grunnen tøff utad skjønner du Lone, men myk som en marsmallow inni..:)

    SvarSlett