søndag 14. mars 2010

Gamle klenodier

Jeg var hjemme hos mine foreldre i dag, litt for å besøke dem, og litt for å tigge fisk. Ikke fordi jeg absolutt ikke har råd til å kjøpe fisken min selv, men det er sikkert flere enn meg som vet hvor mye spennende man kan finne i overfylte frysbokser i barndomshjem i det ganske land. Det er noe med det, foreldre har alltid noe godt på lur i disse fryseboksene. Jeg gikk hjem med et stykke einerøkt laks, blåbær, multebær, sei og noen stykker kveite. Nam. Heldig jeg.

Ut over det fikk jeg denne søte lille kommoden.



Vi vet ikke helt hvor gammel den er, men vi tror den er fra 50 tallet en gang. Den har en gang vært mine besteforeldres, dermed er det et lite familieklenodie jeg har vært så heldig å få. Jeg er ikke kjent for å dra rot hjem i kraft av at det har noen form for affeksjonsverdi, så jeg har selvfølgelig en plan. Den skal pusses, males hvit og knottene på skuffene skal byttes ut. Jeg tror den kommer til å bli riktig så søt. Jeg har nok ikke tid til å gjøre det med det første, så noe bilde av det ferdige resultatet er kommer nok ikke umiddelbart. Jeg planlegger for øvrig å male to vegger til sommeren, da regner jeg med at kommoden blir en del av prosjektet. Hurra som jeg gleder meg.

4 kommentarer:

  1. Det her e blogging etter min smak! Gleda mæ til å se :)

    Suss & klem ;)

    SvarSlett
  2. Hehe... du må nok smøre dæ med tolmodighet.., blir ikke malt her i huset før etter St. Hans..:)
    Lengter etter ferie...

    SvarSlett
  3. Den kommoden va jo såå søt! Æ like litt sånn blanding mellom gammelt og nytt, og syns at kommoden e fin som den e. Treng ikke å pusses opp :)

    SvarSlett
  4. hehe.. skjønne ka du mene Beate, men sånn som den e no passe den overhode ikke inn her hjemme hos mæ. Så litt maling og nye knotta skal den få:) Det blå e dessuten malt i ettertid trur æ og e ikke orginalt... :) :)

    SvarSlett