tirsdag 22. juni 2010

Harrytur

Roen har endlig senket seg i mitt lille hjem på Høyden. Jeg er absolutt ikke vant til ikke å ha noe å gjøre på ettermiddagene, i går var første ettermiddag/dag på lenge jeg faktisk ikke hadde jobb liggende, det ble egentlig ikke gjort mye fornuftig, men det er jo nettopp det jeg har gledet meg til i noe som føles som evinnelige tider, å ikke måtte gjøre fornuftige ting.

Det har seg likevel sånn at jeg siden den spede begynnelse av mitt liv viste potensialet til å være et fornuftsmenneske. Min avdøde bestemor ville kunne bekreftet dette, om hun enda hadde levd, med en historie om da hun sendte med på handletur alene som treåring. Uten handlelapp. Jeg kom ikke hjem med det hun hadde bestilt, men faktisk med noe som var enda viktigere, og som vi også trengte. Dopapir framfor nye "kopptuer" (som vi sier her i finnmark, det er oppvaskklut på vanlig norsk). Nå skal derimot fornuftsmennesket legges bort for en periode. Jeg skal bare slappe av, kose meg og gjøre akkurat det som faller meg inn i øyeblikket. Jeg skal nemlig på harrytur.

Med harrytur mener jeg ikke sånn svipptur over grensa for å handle billig bacon. Jeg skal reise charter til Mallorca. Jeg pakker kofferten og kaster meg ut på en sånn tur som de hippe og eventyrlystne backpackerne skyr som pesten, og som pensjonistene jubler over. Vi har til og med bestil transport til hotellet, slik at vi følger saueflokken helt fram til døren. Det er noe som heter alt til sin tid, og akkurat nå passer det meg faktisk utmerket. Jeg utslitt etter vinteren og vårens strabaser, og gleder med til å sitte på balkongen i godt selskap og en god flaske vin. Jeg gleder meg til å lese bok på stranden, og å trø i butikker i Palma. Jeg gleder meg til å sove til jeg våkner av meg selv (forhåpentligvis i nitiden en gang, morgenstund har gull i munn) og å spise gode frokoster på balkongen med havutsikt. Det vil se omtrent slik ut. (Bortsett fra at jeg ikke er blond med permanentkrøller, og handymannen har veldig langt fra svart hår)



Vi gleder oss til å dorme oss på stranden, der skal vi lese bøker, sole oss og holde faen med hverandre dersom en av oss sovner i solsteken. (Hvis noen ser handymannen kommer solbrun hjem med "made in Taiwan" skrevet i blek hudfarge på brystet vet dere hva som har skjedd. Da har han sovnet mens jeg har hatt det litt for gøy med sunblocken.)


Begge bilder er lånt fra hjemmesidene til Apollo.

Jeg vurderer for øvrig bloggefri i ferien. Har ikke helt bestemt meg enda.

2 kommentarer:

  1. Hehe... :)) Kniser godt av innlegget ditt, Kine!
    Ønsker verdens beste Kine og Handymannen en helt fantastisk, deilig og avslappende (pensjonist)ferie med sol, vin og kos.

    (Oppklaring; begrepet "pensjonistferie" var ikke myntet på alder men på på feriens innhold, vel, jeg vet at du skjønner hva jeg mener! ;)) )

    *Sommerklem*

    SvarSlett
  2. Hehe... ja skjønner hva du mener Lone:)Vi gleder oss mer og mer og i morgen er det avreise til Tromsø.

    Håper dere også har fine ferieplaner i år med småjentene:)

    SvarSlett