lørdag 21. november 2009

Kjære julenisse

I år har jeg vært snill pike. Jeg lover. Ikke no tull. Jeg drikker med måte og går alltid hjem alene. Dessuten er jeg snill med katten min og sånn passe grei med menneskene rundt meg. Ikke røyker jeg heller. Hvis jeg ser folk falle på isen lar jeg være å le av dem, og jeg har heller ikke mobbet noen i år. Det hender jeg ber folk som irriterer meg om å reise og ryke, men da mener jeg det på en positiv måte. Jeg synes rett og slett at de fortjener en ferie. De er sikkert bare irriterende fordi de er slite. På kafé/resturant  tygger jeg med munnen igjen, og unngår å stikke fra regningen. Dette tenker jeg folk rundt meg blir glade for. Det er på bakgrunn av dette jeg føler jeg kan ønske meg fine ting til jul. 

Denne jakken fra H&M kunne jeg godt tenkt meg. Kjære Julenisse, dersom jeg ikke har nevnt det er størrelsen min 34 eller XS. Den koster rundt 500 kroner, kanskje i dyreste laget siden du kjøper julegaver til hele verden. Men det koster ingenting å prøve seg. 


Ut over det ønsker jeg meg:

  • Slettetang
  • Risling kabinett... (hvitvin, drikker ikke rød)
  • Ny utetemperaturmåler, ferdig montert. (den gamle viser konstant 26 grader, bikinivær hele vinteren her på Høyden ja) 
  • Bodyshop produkter. Er spesielt glad i håndkremen i Hemp-serien. (elsker produktene og verdiene: Mot testing på dyr, støtte solidarisk handel,  fremme selvfølelse, forsvare menneskerettighetene og beskytte planeten vår) Les mer her.
  • Ullsokker (Kari Traa, Ulvang, Helly Hansen)
  • En handy mann... (denne kan nok bli litt tricky ja)
  • Potetskreller (ikke tull en gang)
  • Selvbruningskremen fra Dior (den med glitter/skimmer)
  • Spanskkunnskaper (vanskelig julegave å gi ja, skjønner det Nissefar, men håper liksom at du kan trylle)
  • Vakre ting, lysestaker, smykker osv... elsker vakre ting... :D (inkludert små telysholdere fra Mitt Skattekammer, det meste er egentlig fint på den butikken ja)
  • Ting som kan brukes opp. (servietter og kaffe/te, yogi grønn chai, eller no sånn) 
  • lekre små truser.. (mye søtt rundt om kring... i størrelse 36...) 
  • kubbelys i bruntoner, og kanskje litt grønt og orange for å sprite opp tilværelsen) 
  • Sort eyeliner fra Dior
  • Bilvask (sorte biler blir sinnsykt skitne)
  • Gavekort (elsker jo å handle) 

Sånn... det var vel et lite utvalg av ting jeg ønsker meg. Når det er sagt vil jeg nok likevel fortsette å klare meg uten alle disse tingene om ingenting skulle dukke opp under treet. Vi lever tross alt i overflod, og jeg innser at det å ønske seg vakre ting til tider kan virke overfladisk. Men det er jo så hyggelig når alt er vakkert og rosenrødt:) 


4 kommentarer:

  1. Trur ikke julenissen vil gje dæ nån gava æ..

    SvarSlett
  2. hahaha... her er det absolutt på sin plass med en begrunnelse og et navn:)

    SvarSlett
  3. tror ikke jeg heller, for du er slem pike !
    ræwr !!

    SvarSlett
  4. Fortsatt anonym ja.. heheh.. håper ikke det julenissen som driver ap med meg:D

    SvarSlett