søndag 7. november 2010

Søndag er herlig... (bortsett fra sporten)

Ah Søndag, ukens herligste dag. Med noen forbehold etter at jeg fikk en mann i hus. I dag har det vært litt for mye sport på tv etter min smak. Først Road Racing fra Valencia. Vrooom, vrooom, vrooom, er den taktfaste lyden fra tv'n min for hver runde Jorge Lorenzo kjører forbi. (Eller noen andre tullete smågutter i skinndress). Etterpå var det Liverpool- Chelsea, og det kunne man jo ikke gå glipp av. I pausen mellom disse begivenhetene sto Disney Channel på, noe veldig bråkete barne tv ble vist. Det har med andre ord vært mye lyd i stua på dagen da man helst skal ha det stille og fredelig. Hver sine lyster, og noen ganger må man bare la andre få gjøre det de vil. Så blir det min tur en annen gang.

Hva gjør man da, når dagen er langt i fra det man anser som en drømmesøndag. Under normale omstendigheter ville jeg gått ut å trimmet/trent i dagslyset på formiddagen. Med den formen jeg er i nå, i kombinasjon med mye vind og glatte veier var ikke det et alternativ. Det ble heller rydding på soverommet, klesvask og bretting av klær. Da fotballkampen begynte bestemte jeg meg for å tilbringe tiden på kjøkkenet, og bakte en langpannesjokoladekake. Litt for å smake på nå, men også for å fryse ned til senere begivenheter. Med andre ord full rulle med husarbeid på meg hele dagen. Hva fører det til, bortsett fra kake og ryddige rom. En god følelse av å ha gjort noe fornuftig, og at jeg ikke nesten ikke klarer å gå over stuegulvet. Så har det altså blitt sånn at det fornuftige har blitt ufornuftig.


Bildet er lånt fra dinmat.no

Heldigvis har vi sjokoladekake å kose oss med, og i kveld kommer Åndenes Makt. Da skal lysene dempes og stillheten senke seg. Vi skal se på spøkelser og og søndag skal bli ordentlig søndag. (slik jeg liker den...)

2 kommentarer:

  1. hehe, høres ut som en ok søndag det da Kine ;)
    Her startet vi med 125 med Sturla Fagerhaug, etterfulgt av MOTO2 for så å komme til MotoGp med Lorenzo og gutta (skal sies at her i huset heier mannen på Italienern, mens jeg går for spanjolene).
    dette etterfulgt av litt oppussing, før Vålerenga - Tromsø på Ullevål ;)
    kom gjerne på besøk til oss en søndag, vi kan sladre om alle mulige jenteting, mens gutta ser motor og fotball! :)

    SvarSlett
  2. Haha... herlig Stine. Høres ut som en noenlunde lik søndag da. Vi har nok av prosjekter som kunne blitt utført her i huset også, hva oppussing angår, men det ble nå fri fra dette i helgen:) Personlig er jeg glad for at ikke alle søndagene er like preget av så mye sport, for da hadde jeg blitt gal...:)

    SvarSlett