fredag 5. november 2010

Fredag er ikke lengre hva de var...

Fredager er jammen ikke lengre hva de var. Kan ikke huske sist jeg gikk glipp av x-factor eller gullrekka. Før kan jeg ikke huske å egentlig noen gang ha fått med meg fredagsunderholdningen på tv. Jeg kan ikke egentlig sette fingeren på hva jeg egentlig brukte helgas første kveld til, regner med det var å gjøre seg klar til den virkelige helgedagen, litt lett jogg og ny neglelakk eller no sånn. En mulig grønn ansiktsmaske og barbering av et par pipstilklegger som likevel skulle plasseres inne i høye støveletter. Sløving på sofa med spotify og litt hvitvin i glasset.

Jeg savner hvitvin. Jeg savner å ha lyst på hvitvin. Jeg savner å kose meg med kaffe. Jeg savner å ha lyst på kaffe. Er lei av å bli dårlig av noe jeg egentlig vet er deilig kaffelukt. Jeg har blitt en del av en duo, og i det man blir en del av en duo blir man alltid mer kjedelig enn man var da man var alene. (fordi man ikke har det kjedelig selv, men fremstår som mer kjedelig for omgivelsene) Jeg kan nesten ikke huske sist jeg logget meg på spotify, alle de sære spanske klagesangene jeg hadde lært meg har gått i glemmeboken. (Alt er nødvendigvis ikke negativt) Samtidig tar jeg meg selv i å lure på om det er så negativt å være litt kjedelig i en periode. Etter flere år med livet på høygir virker det som jeg på en eller annen måte har hoppet av en karusell som skjørte fortere og fortere. Det er litt roligere her på sidelinjen, så jeg blir her en liten stund.

Karusell er jeg neppe ferdig å kjøre uansett.

6 kommentarer:

  1. Fantastisk bra ;)
    Må innrømme at æ har et ganske lignaness innlegg i hodet mitt ;) Kommer nok en av de nærmeste dagan ;)

    Ha ei god helg alle 3 ;)

    Klem Karina

    SvarSlett
  2. Gleder meg allerede til innlegget ditt Karina:)
    God helg til deg også :)

    SvarSlett
  3. Flink å skrive,du Kine. Bruke å lese av og til. Trur jordmora har rett når ho sir d e ei jenta,d kan være forklaringa på kvalmen.(Æ har funne ut at d e kun jenter som e utspekulert nok til å plage mammaen på den måten).
    Gratulere forresten,d va koselig å høre. All sympati for ubehaget:)

    SvarSlett
  4. Hei Monica, tusen takk, for komplimenter og sympati:) Artig at du er inne å leser:)

    SvarSlett
  5. Trur vi snuppene har det ganske likt for tiden, litt andre prioriteringer og litt annet perspektiv enn for bare et år siden. Og jammen kan livet på "sidelinjen" være godt det også! Stor klem :-)

    SvarSlett
  6. Ja du må ikke snakke om omveltninger:) Sidelinjen er en fin plass, men vi må ikke glemme å ta en karuselltur en gang i blandt. :) Selv om man blir aldri så kvalm av det:)

    SvarSlett