søndag 12. september 2010

Så var helgen snart over

Atter en helg er over og jeg har bidratt til en aldri så liten handelslekasje. Jeg gjør det hver høst når det begynner å bli kaldt, for jeg bare må ha leggings fra Lindex. Det er sånne sort myke i bomull med en søm i rompa, de bruker jeg under buksene straks legghårene står og temperaturen viser 5 grader eller mindre. Det som er viktig er detaljen om en søm i rompa. Når man skal bruke leggings under bukser tar det seg dårlig ut at det vises to sømmer gjennom buksa, begge sånn høvelig plassert i loddrett retning over hver rumpeball. Jeg har sluttet å lete etter slike i andre butikker, det har blitt tradisjon å kjøpe seg "stilongs" på Lindex etter hver Septemberlønn. En tradisjon jeg aktet og holde også i år. Og da må jeg vel bryte sammen og tilstå at det også ble en tur innom H&M og BikBok også. For ikke snakke om Jernia, hvor jeg endelig fant meg et vaffeljern av god kvalitet til en billig penge. Velkommen i hus mitt kjære Wilfa vaffeljern.


















Når det skal være sagt handler jeg ting i Alta som jeg ellers ville handlet i Oslo, Tromsø eller hvor som helst hvor de vanligste kjedebutikkene befinner seg. Det handler om basisvarer som undertøy og strømpebukser, noe jeg mener er litt dårlig utvalg av hjemme. Tidligere hamstret jeg alltid slike ting når jeg var ute å reiste, når trenger jeg ikke fylle kofferten med "nødvendigheter" lengre. Nå handler jeg det heller i Finnmark. Da vil jeg samtidig i aller høyeste grad påstå at dette er det stikk motsatte av handelslekasje, for nå bruker jeg pengene i Finnmark, framfor å spre de ut over resten av landet. Direkte patriotisk er det. Og forhåpentligvis med på å bidra til at tilbudet her oppe opprettholdes.

Jeg har akkurat laget en vaffelrøre da handymannen hintet sterkt på facebook om lysten på vafler. Røra står å venter i kjøleskapet og jernet er klart på kjøkkenet. Steike vaflene derimot, det kan han få lov til selv. Jeg skal ligge på sofa under det nye chincillapleddet mitt og kose meg.

4 kommentarer:

  1. Æ må få hør om vaffeljernet va brukbart, æ e nemli på jakt etter et bra et sjøl :)

    Fornuftig å ha egen vaffelsteiker forresten :) hehe!

    Klem Karina

    SvarSlett
  2. Vaffeljernet funka kjempefint, vaflen ble kjempegode (det har kanskje mer med røra og gjøre) og jernet er selvfølgelig sånn som løfter seg i bakkant slik at vaffelen blir like tykk overalt..:) Er litt redd for å få vaffeldilla nå.. :/ :)

    SvarSlett
  3. Jupp, det er faktisk bare på Lindex man finner strømpis med en kun søm i baken - og da nødvendig med en aldri så liten handelslekkasje. Regner med at oktoberlønna mi forsvinner på samme måte som septemberlønna di. :)

    ... forresten, det gjør ikke noe om du får vaffeldilla, jeg har nemlig to oppskrifter på GROVE og SUNNE vafler. Bare si ifra så mailer jeg oppskrifta. :)

    SvarSlett
  4. Åh... vil gjerne ha oppskrift på grove og sunne vafler..:) jippi, gleder meg til å prøve:)

    SvarSlett