torsdag 1. april 2010

Påske, ny genser og kos

Påsken i år har så langt vært preget av mye å gjøre. Akkurat som i fjor egentlig, men i fjor gjorde jeg meg ferdig med noe retting ganske fort og staket ut kursen mot en ferie full av fest og moro. I år derimot har skrivingen av en oppgave på studiet stort sett tatt all min energi, men selv i slike stunder er det viktig å finne rom for å kose seg. Jeg har gjort det ved å kjøpe inn litt nips som jeg har pyntet med, samtidig som kjøleskapet er fult av både vin og god mat. Dette kan vel kanskje kalles min første påske som husmor, og jeg koser meg stort med det. Hvem hadde vel trodd at stearinlys og blomster kunne være så engasjerende. (Nå skal det vel likevel sies at det meste er engasjerende når men i realiteten skulle gjort noe annet.)


Kosegutten Farris vet å kose seg på pleddet sitt i stua. Her kan han ligge å late seg både lenge og vel. Han er en del av husholdningen, men bidrar vel i grunnen ikke med så mye andre ressurser enn kos og glede. Husvasken tar han seg hvertfall ikke av selv om jeg mange ganger har forsøkt å appellere til ham om morgenen før jeg drar på jobb.


Jeg tror dette er påskeliljer. Om det viser seg å ikke stemme kan dere likevel bare la meg leve i troen. Jeg synes nemlig tanken på å ha gule påskeliljer på bordet er riktig så koselig. Lysestakene og den søte lille krukken med lokk (som forøvrig er fylt med nonstop) fant jeg på Smågodt fra Trine. En liten koselig butikk på Nissensenteret. Blomsten og blomsterpotten er fra blomsterbutikken på samme senter.  Innser i samme slengen at innholdet i denne bloggen min har tatt en helt ny retning de siste månedene. Fra å være en mannefiendlig, bitter og sint feminist på barrikadene driver jeg nå å blogger bilder av koselige duppeditter fra min egen stue. Dersom noen lurer på om dette er en aprilspøk så er det faktisk ikke det. Årsakene kan være så mange. Kanskje har husmorgenet slått inn etter fylte 30, eller kanskje har bare interessene endret seg av naturlige årsaker. Det er jo blitt både inn og trendy å finne roen i livet med gammeldagse verdier. Da passer det seg jo fint at handymannen på en eller annen måte klarte å trylle fram denne utrolig fine Mariusgenseren til meg på bare litt over ei uke. (Det MÅ presiseres at han ikke er SÅ handy at han har stikket den selv.)


Jeg er temmelig stolt om jeg så skal si det selv. Synes genseren er skikkelig fin, og kommer sikkert til å bo i den i hele påsken. Garantert. Det er skikkelig strikkekyndige hender som på bare ei drøy uke har produsert dette fantastiske ullplagg. Og som den frysepinnen jeg er så er vel kanskje ull mitt ynglingmateriale når det gjelder klesplagg. Billige syntetiske stoffer kan ta seg ei bolle, ingenting slår ull.



Til syvende og sist har jeg også pyntet leiligheten med en mann. Syntes det var på sin plass å legge ut et bilde av handymannen også. Hvis dere ser riktig godt etter kan dere også skjeldne de vakre påskeliljene jeg har pyntet med.

Ha en fortsatt trivelig påske alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Hærlig - rett og slett :o)

    SvarSlett
  2. Herregud den Mariusgensern va fiiiiin!!! Æ har en i blå, så kan vi mætsj etterhvert ;) Artig å se nipset ditt på bloggen :) Og ho Trine har utruli mye fint Lisbeth Dahl (ja det e det du har kjøpt) i butikken sin :) Me love! Ha ei koselig påsk ilag med handymannen og påskeliljan ;) Ja også Farris da ;)

    Smask!

    SvarSlett
  3. Takk Veronica, en del ting e litt gørr om dagan, men mye e bare herlig:)

    Ja Karina, glede mæ til vi skal mætsje hverandre med mariusgensera:) Herregud vi skal bli fiiiin...:)

    SvarSlett
  4. Flotte kosekatta, vakre pynteting, og nyyydelig genser! Skal si Handymannen har evner (ikke til å strikke men til å fikse!)
    Det siste bildet ruler - rett og slett! :))

    SvarSlett
  5. Hehe... ja det siste bildet er morsomt synes jeg også :)

    Genseren er mye brukt og jeg er veldig fornøyd. Her i Finnmark har vi kan vi jo bruke strikkeplagg store deler av sommeren også, så den kommer vel godt med uansett:)

    SvarSlett