fredag 2. april 2010

Svipptur til hytta i Nuvsvåg

Har tatt en svipptur til hytten i Nuvsvåg for å feire litt påske sammen med familien også. Her er planen at jeg blir til søndag, da kjører jeg ombord på fergen igjen som skal bringe meg tilbake til sivilisasjonen som jeg kjenner den, og ikke minst den påskepynta leiligheta mi. Høres kanskje rart ut å kjøpe påskeliljer for så å stikke på landet, men guttene (les handymannen og Farris) er jo igjen i byen, og de må jo ha det litt trivelig de også. Jeg har vært så heldig å fått låne handymannens nye Canon camera, dermed har jeg jo faktisk litt å blogge om, til tross for at mesteparten av dagen har blitt tilbragt i bilen.



Det første jeg måtte gjøre var å måke opp en parkeringsplass til min lille franske. Det var ingen i hytta, alle var på tur, så jeg gikk løs på prosjektet helt alene med spade og skufle. Etter en stund kjørte jeg lillebilen helt opp i skavla, og da kom hyttenaboen (som forøvrig har fått brøytet opp en stor parkeringsplass utfor sin hytte) og sa at jeg kunne parkere bak min søsters bil, som allerede sto på deres parkeringsplass. Så er jeg så sta da, at når jeg har måket plass for hånd, så gjør jeg det ikke for ingenting, så da valgte jeg å la bilen stå i skavla.


Søster kom tilbake fra skituren sin, men hadde enda energi nok til snømåking hun også. Hun gikk i gang med å måke hytteveranda. Skal si det var fart i spaden da denne jenta tok tak.



Dette er altså mitt krypinn de neste to døgnene. Ole Brum sengetøy er obligatorisk når man er på hytta med mor og far. Jeg har ikke eget soverom, men ligger på en madrass under skråtaket oppe på hemsen. Riktig så koselig, spesielt etter at søster har pyntet på min side av hemsen med diverse vakre roser.



Rosene er av glass og har små, små pærer inni hver eneste blomst slik at de lyser vakkert i mørket når kontakten plugges inn. Ved siden av madrassen min med Ole Brum sengetøy minner det hele om pakistansk jul i Hundremeterskogen. Man overlever nok det også et par dager. Det er jo tross alt selskapet som skaper trivsel, og i morgen skal jeg ikke bare på skitur, men også på loppemarket. Det kan bli en interessant affære.

2 kommentarer:

  1. "Pakistansk jul i Hundremeterskogen."
    Fantastisk bra!! :)))

    SvarSlett
  2. Ja de er virkelig nydelige de rosene.. haha, men de var en gave til mamma fra den tidligere hyttenaboen som nå er død. Da han hadde så gode intensjoner med gaven har de likevel stor affeksjonsverdi for oss. Det er ikke alt som kan måles ut fra et estetisk perspektiv..:)

    SvarSlett