torsdag 24. september 2009

Vi er alle enkle sjeler...

Innser at folk ikke synes det er like morsomt når jeg er dyp som når jeg er dum, så heretter skal bloggen kun inneholde skildringer fra mine fineste overfladiske øyeblikk. Det at jeg dummet meg ut på søppelfyllinga var for eksempel populært, ønsker jeg å diskutere stereotypier er det ikke særlig populært. Vi mennesker er enkle og liker vel best å bare la oss underholde. Jeg er helt klart ikke noe bedre selv bestandig.

 

Atter en sinnsyk uke går mot slutten. Blant jobbing og mer jobbing prøver jeg fortsatt å få tid til studier og trening. Det sistnevnte har det dessverre blitt altfor lite av denne uken. Studier har det blitt altfor lite av den siste måneden. I kveld har jeg satt meg ned for å jobbe med tre-fire av de tusen verbtidene man har i latinske språk. Det er i år siden jeg leste Alexander Kiellands Gift, men først nå jeg virkelig forstår rekkevidden av den intense puggingen av latin som blir skildret der.

 

I morgen er det helg, og gjett at jeg gleder meg. Jeg har frihelg, dvs. at jeg ikke er bundet opp mot en arbeidsplass, jeg har likevel 50 engelskstiler, 21 samfunnsfagsprøver og studier i flotte bunker som bare venter på å bli ekspedert. Jeg planlegger å få gjort mye, men ingen trenger å bli det minste overrasket om de finner meg på Redrum, jeg kjenner meg selv og vet hvor lett jeg er til å overtale. Til bankkontoens store fortvilelse. Da er det jo fint at jeg har startet en trend her i hjemmet hvor jeg prøver å lage mat av det jeg har, framfor å dra innom butikken hver dag. Ordningen er ikke helt optimal enda, men jeg blir stadig bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar