tirsdag 15. september 2009

Horoskop for single skytter

Jeg kan vel ikke påstå at jeg har valgvake her hjemme, men vake kan jeg kanskje påstå at jeg gjør. Det er litt i overkant sent å være våken nå i forhold til tidspunktet klokken min kommer til å ringe i morgen, men jeg vet jo at på valgnatten er jeg jo slett ikke den eneste som våker. Min grunn til å holde meg unna sengen i kveld, har for så vidt ikke noe med valget å gjøre. Jeg har bare hatt en lang da, kom sent hjem og hadde en del ting jeg måtte få i havn før jeg kan fortøye skuta for kvelden. Regninger for eksempel, og litt mat. Uten mat og drikke duger helten ikke, og det er jammen meg sant også.

 

Det fine med å ha katten på feriekoloni hos mine snille foreldre er at jeg kan dra på jobb på kveldstid, og det helt uten dårlig samvittighet over å la det stakkars dyret være alene hele dagen. Jeg  var derfor å finne på Breilia skole mellom halv syv og kvart på ni, da satte jeg meg i bilen og dro ned på AKS hvor et knippe flotte damer trener klassisk ballett på mandager. Du verden så grasiøse vi er. 

 

Kjenner at det røyner på og at det er på tide å finne sengen, men først vil jeg bare dele horoskopet mitt med alle som leser bloggen. Det hadde seg sånn at damebladet Det Nye lå i postkassa mi da jeg kom hjem i dag, og som seg hør og bør leses bladet med sultne øyne straks det lander i leiligheten min. Jeg har alltid likt å lese horoskop, men tar det alltid med en klype salt. Denne gangen syntes jeg derimot at spådommene rett og slett nærmet seg beskrivelsen av en komedie, eller såpeopera. Jeg er skytte, og horoskopet skiller mellom de som er single og de som er i forhold. Dersom det er andre single skytter der ute vil jo samme horoskop gjelde for dere. (Jeg vet der er noen) Uansett, her kommer det:

 

”Du avslutter en lite konstruktiv affære og viser alle at du er åpen for nye kjærlighetshistorier. En autoritet eller sjef tar deg på ordet og inviterer deg ut. Alt ligger til rette for  raffinert erotikk med en erfaren elsker. La ikke alderen skremme deg.”

 

Ha ha ha…, jeg må jo le, de fleste single mennesker har vel en eller annen lite konstruktiv affære på gang. Det er vel i realiteten derfor man er singel, fordi affærene ikke blir konstruktive.  Jeg skal uansett passe på å ikke flagge min sivile status så altfor høyt i nærheten av sjefen, og oppfordrer vel andre single skytter til å gjøre det samme. (Med mindre dere faktisk er litt interessert i sjefen) Raffinert erotikk er vel kanskje ikke å forakte, men det får da være måte på, hvem ønsker vel å underkaste seg en autoritet på atter en måte?

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar