fredag 14. mai 2010

17 mai 2010


I år har jeg kjøpt flagg til 17 mai. I år skal det feires. Sløyfene som skal festet til jakker og bunader ligger klar, og værmeldingen melder om bikinivær. Litt typisk akkurat når jeg skal bruke bunaden for første gang, men jeg gir meg ikke. Tror jeg ikke. Kanskje feiger jeg ut når jeg faktisk kjenner på varmen, men akkurat nå er planen at det blir bunad på 17 mai. Handymannen har i oppdrag å skru fast festet til balkongflagget som skal vaie og svaie, eller omså bare henge der å slenge. Same shit. Bare jeg har flagg. Jeg elsker landet mitt og jeg elsker flagget. På ingen måte kan jeg sies å være ekstrem nasjonalist, bare synes det er så koselig å markere at vi har vårt eget land.

Dessverre har vi ingen planer. Vi vet faktisk ikke en gang hva vi skal spise til middag den dagen. Kake kommer jeg nok ikke til å bake da jeg fortsatt sitter midt i eksamenslesing. Så hva gjør man egentlig da, når man er ferdig med å høre på talene fra rådhusbalkongen. I og med at rådhuset er under renovering tas vel Arkisk Kultursenter i bruk for dagen. Men personlig heller jeg litt mot å sitte på kafé å koooooose meg.

7 kommentarer:

  1. Hei :) Så fint design du har fått på bloggen din! Skikkelig flott :) Hvordan har du fått laget headeren?

    SvarSlett
  2. "Vi" har ingen planer!! :D så dokker "vi"'e dokker nu? ;) Sweet! Vi har heller ingen planer. Trur det blir god mat i heimen, 17.mai på tv og kanskje litt sjampis? :)

    Kos dokker uansett ka planan blir :)

    Suss & klem

    SvarSlett
  3. Beate: Takk takk, ble fornøyd sjøl også. Headeren e laga med et program som heter PhotoScape (tipset fikk æ en gang en gang fra Karinaen), programmet e enkelt i bruk, kan googles og lastes ned gratis:) Så e det bare å leke sæ fram:)

    Karinaen: Joda det e nok vi som ikke har nån plana..:) Æ må jo lese til eksamen, men man må jo nyte god frokost, kle på fine klær, henge opp flagget og ta en tur til byen. Skulle bare ønske æ kom på noe lurt å lage til middag:)

    SvarSlett
  4. Og god 17 mai til dokker også :)

    SvarSlett
  5. http://lmgtfy.com/?q=17+mai+mat&l=1

    helt trygg link :D

    /Ari

    SvarSlett
  6. *liiiker* :-D

    Ha en fin-fin lørdag, søta!
    Loneklem :-)

    SvarSlett
  7. heeeelt trygg link ja...:) tror ikke jeg tar sjansen så lenge jeg ikke vet hvem du er Ari:)

    Klem tilbake søta..:) (dvs Lone) :) :P

    SvarSlett