tirsdag 9. mars 2010

Enda mer fra gangen min

Det har vært stille fra denne kanten en ukes tid. Jeg begrunner det behørlig med en kombinasjon av dårlig tid og skrivesperre. Av og til stopper det liksom bare opp, selv om der finnes mange små saker og ting man kan blogge om. Ordene kommer liksom ikke ut og idéene svinner hen på planleggingsstadiet.

Jeg tenker at jeg rett og slett får komme med en ørliten oppdatering av de små hverdagstingene. Hva har skjedd i Kines liv siden sist onsdag, da jeg i forrige innlegg konstaterte at jeg ikke mer har noe dramatikk fra kjærlighetens slagmarker å blogge om. Jeg har for øyeblikket ingen traumer utbasunere eller tristhet å skrive av meg.

Det var CM Jeans jobbing på lørdagen. Som vanlig måtte jeg shoppe litt, og tok med meg hjem en hvit skinnvest fra Sisters. I skrivende øyeblikk innser jeg at jeg kanskje burde tatt bilde av den, men da dette ikke er en moteblogg er det vel heller ingen krise. Det får være til en annen gang. Jeg ønsker meg for så vidt et lite Canon kamera, den dagen den er i hus skal jeg knipse i hytt og gevær. Da har jeg hvertfall noe å oppdatere bloggen med i skrivesperreperiodene. For å oppsummere så blir det ingen fest uten skinnvest. Det var derfor jeg tok på nettopp skinnvest da jeg pynta meg til jentekvelden senere på kvelden. Som vanlig var Karina vertinne. (Sånn blir det når man bor i gangavstand fra sentrum) Og som vanlig ble kvelden vellykket. Det meste av det vi snakket om var på kanten og vel så det. Det er vel ikke til å stikke under en stol at det ble mye latter, og ja, vi snakker en del om menn, vi flirer en god del av dem også.

Apropo menn, handymannen var innom og hjalp meg med å gjøre manneting. Det fine med det er at jeg selv slipper å gjøre mannting, da jeg rett og slett suger i hele sporten. Det dumme er jo selvsagt at det har vist seg å bli gode blogghistorier av mine prosjekter. Denne gangen blir det jo slett ingen god historie egentlig. Jeg legger heller ut et illustrasjonsfoto.
Enda en skohylle har kommet opp. Nå er det ikke plass til flere pga vegglampen, som igjen må være der pga loftluken i taket. Det nyeste tilskuddet er atter en panelgardinstang på veggen. Den første skrudde jeg selv opp for å lage system i støvelettene. Den nyeste har handymannen skrudd opp på bestilling fordi jeg rett og slett holdt på å bli gal av å krølle sammen skjerfene i skuffer. Her har jeg fått hengt opp et utvalg, og er  skikkelig fornøyd selv. Bortsett fra kommentaren fra handymannen om at den personen som hadde skrudd opp den første stangen måtte ha værte skjev i øynene. Jeg måtte bryte sammen og tilstå at det var meg, samtidig som jeg påpekte at det i grunnen ikke var noe å rippe opp i. Det er likevel noe med systemer jeg liker godt. Det neste jeg må tenke ut et system på er rett og slett alle smykkene. Jeg liker ikke å putte de vekk i bokser, skuffer og esker. Jeg vil ha dem hengenede framme slik at de kan være lett tilgjengelig. Dersom noen der ute har noen gode ideer er dere hjertlig velkommen til å dele.

5 kommentarer:

  1. Heija Kine :-)

    Kjekt med handy man i hus ;o)
    Knall ide med de tørklan & støvlettan!!!
    Æ har smykker på sånne hånd duk stenger fra ikea, GRUNTDAL, heter de eller no sånt...
    De er i rustfritt stål, å man svinge dæm alle veia.
    E litt smykker i dette hus, med 3 jenter, å en liten herre mann som e litt påvirka av oss ;o)

    Ha fin kveld !

    SvarSlett
  2. Æ har hengt opp enkle små kroka som man bare klistre fast i flisen på bade... Funke helt supert for mæ....:)

    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Hei hei!

    Takk for fine ideer. Ja det er supert med en handymann tilgjengelig så det er nesten ikke lenger begrensninger på hva jeg kan få til av systemer. :-)

    Gode ideer med krokene, men jeg har selv flyttet alle smykkene fra badet nettopp fordi fuktigheten ofte gjør at de blir misfarget. De hadde en tendens til å bli røde. Så da har jeg også røpet at det går mye i juggel hjemme hos meg. Sånn er det vel når man jobber på en butikk som selger masse fint bijouteri :-)

    Akkurat nå henger smykkene på kroker på speilet, med sugekopper. Men det er ikke plass til mer og sugekoppene har en tendens til å falle ned fordi de blir overfylt.

    Håndklestativet fra IKEA skal jeg sjekke ut:)

    SvarSlett
  4. Æ så no fint en plass i bloggverden. Noen hadde tatt ei diger bilderamme, tatt bort glasset og polstra den papplata som e inni. Satt ramma på igjen og hengt øredobban opp (på knappenåler trur æ) inni ramma.. om du skjønne? Det va VELDIG fint :) Skulle gjerne gjort det om æ hadde gidda ;)

    Ellers så synes æ gangen din e riktig så flott :)

    Klem fra Fjellgata :-*

    SvarSlett
  5. Bilderammeideen var god, men skulle gjerne gjort noe med strenger... tror det begynner å forme seg en ide her med litt ideer herfra og litt derfra liksom... tenker litt mer jeg... Tror jeg trenger en diger bilderamme i såtilfelle :D

    SvarSlett