lørdag 13. mars 2010

De to s'er, shopping og ski ...

Da jeg vet jeg har en litt lang og tøff arbeidsuke foran meg neste uke har jeg forsøkt så godt jeg kan å ladde batteriene denne uken. På torsdag var det middag på Redrum og koseturer på butikker, men fredagen var vel likevel det mest overraskende. En spontantur til Alta. Handymannen og jeg brukte nemlig hele torsdagen i butikkene i byen hvor vi leita etter noe som vi absolutt hadde fått det for oss at vi skulle ha. Eller strengt tatt var det vel han som skulle ha det, men når jeg skal hjelpe menn å shoppe går jeg så til de grader opp i oppgaven at man nesten skulle tro jeg var på oppløpssiden med Petter Northug i OL. Dessuten er jeg mer glad i å shoppe en lommeboka mi er, da er det fint å hjelpe andre, man får shoppet samtidig som man ikke bruker av sine egne penger.

Jeg shoppet ikke mye til meg selv, men her er funnene jeg gjorde da jeg var på jakt i nabobyen. (Og ikke klag over handelslekkasje, jeg handler da faktisk bare ting jeg ikke får tak i hjemme. Dessuten dro vi jo over fordi vi ikke fant det vi ville ha i Hammerfest, nettbutikkene var heller ikke mye til hjelp. Vi hadde jo også vært på shopping i hjembyen dagen før.)



Rød anorakk fra Stormberg. På salg skal vite. Da den er litt foret skal jeg bruken den på de rolige ski/spaserturene. Eller når jeg er ute å trimmer handymannen. (Dette blir han forøvrig veldig glad for å lese... hehe)


Hennes og Mauritz har fine og billige sportsklær synes jeg. Denne kule, lilla t-skjorten skal jeg bruke når jeg trener jazzballett. Lange, hvite strømper for kalde dager og helt lilla tights er også fra H&M. På Kapp Ahl av alle plasser fant jeg beige og lilla tights med nydelig mønster som jeg gleder meg til å bruke. Jeg hadde aldri funnet dem hadde det ikke vært for at jenta som jobbet på Bianco hadde på seg den beige. Jeg måtte selvfølgelig spørre hvor hun hadde kjøpt dem. På toppen av det hele fikk jeg brukt Coop kortet mitt der, og sparte sikker 2 øre pr tights. Hurra for Coop medlemskort! (Bør leses med en god posjon ironi.)

I dag våknet jeg opp til et strålende solskinn. Katta stakk snuten sin helt inntil øret mitt og mjauet høyt. Herregud, av og til er det som å ha barn i hus. Jeg nekta selvfølgelig å la meg diktere ut av sengen, så jeg drøyde det en time til, og sto derfor ikke opp før kvart på ni. Jeg tenkte umiddelbart at nå skulle det store skje, årets første skitur. Noen vil nok si at den kom vel sent, men jeg liker best å tusle rundt i dagslys, og store deler av vinteren jobber man jo når fenomenet dagslys finner det for godt å dukke opp.


Lite bilde av meg på ski i Reindalen. Svosjlyden under skiene var ikke til å ta feil av. Jeg suste avgårde mens vinden suste like mye i ørene mine. Med enorm kraft i frasparket var jeg oppe på bakketoppene fortere enn man kan forestille seg, og på slettene langet jeg ut med en stil så elegant at jeg kunne satt opp Svanesjøen på ski. 

Ok da, det er mulig jeg overdriver. Men deilig var det uansett. Ha en fin lørdagskveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar