lørdag 27. februar 2010

Sushikveld

Fantastisk å starte helgen med jentekveld. Karinaen hadde rykte på seg å være en habil sushikokk, og jammen viste det seg å stemme også. Litt luksus var det også å sitte på kjøkkenet å drikke vin mens maten ble laget.

Lone og jeg prøvde den tradisjonelle japanske retten for første gang, og skremselspropaganda til tross, jeg merka fint lite til "rå fisk". Det er jo det folk er redde for, at de skal få slengt en rå torskefilet på bordet med beskjed om å spise. Personlig likte jeg alt, med unntak av tang, ja tang, som i tang og tare. Det er likevel ikke sånn brun gugge du finner i fjæra som ligger sleipt på tallerken. Det er en sort "matte" som rulles sammen med disse risrullene som jo er sushi. Tror det må en tilvenningsprosess til der, akkurat som med oliven, som jeg dessverre enda ikke har lært meg å like.


Sånn ser det ut når Karina inviterer på sushi. Nydelig.

7 kommentarer:

  1. Nam nam! Du spiste jo tang, bare ikke når den va på utsida av makien ;) Æ synes dokker va flink til å være første gangen ;)

    Og takk for skryt ;) turns out at æ kan lage "ordentlig" sushi ;) hehe!

    Takk for en herlig kveld ♥

    SvarSlett
  2. kine kine kine du må spise opp maten din !

    SvarSlett
  3. Karina: ja tenk når du kan lage "orntlig" sushi.. hehehe... æ synes du e mektig flink:)

    Anonym: ja spiste jo opp nesten alt da:) Bare ikke litt tang på yttersia av en maki.

    SvarSlett
  4. Oi oi.. Karina har virkelig gjort seg flid med sushi-bordet. Ser veldig profesjonelt ut. Du må gjerne høre med henne om jeg kan være med hvis dette gjentar seg engang jeg er i Hammerfest, så kan jeg spise tangen din.

    Søt side du har ordnet deg, liker den nye stilen :)

    klem fra Hege (nabo-jenta )

    SvarSlett
  5. Karina er alltid glad for nye mennesker å spise sushi med, kanskje hun til og med leser kommentaren din og inviterer deg:) hehehe:) Ja hun er virkelig flink til både å lage sushi og dekke til et flott bord:) alltid hyggelig hos henne:)

    SvarSlett
  6. Du kan jo alltid tipse henne om kommentaren min. Og som alltid er jeg i hammerfest i Juli, under Hammerfest-dagene og i jula. begge starter på jul, så det er lett å huske.

    Hege

    SvarSlett
  7. hehe... ja det er lett å huske:) Men lurer på om ikke Karina pleier å være bortreist når ting starter på jul:) ;) Det er liksom tidspunktene å være borte når man ikke er fra byen... (og har ferie om sommeren

    SvarSlett