lørdag 24. oktober 2009

System på støvelettene...

Har hatt en særdeles rolig lørdag. Startet dagen med å innta frokost før jeg skred til verks med å rette engelskstiler. I bakgrunnen hadde jeg spansk radio og kanna var fylt opp med nykokt kaffe. Etter en rask tur til byen begynte jeg å leke med idéen om å dra på konsert i kveld. Helldorado spiller på Redrum og jeg skulle gjerne fått det med meg. Dessuten har jeg store abstinenser etter den overdrevet seriøse helgen jeg hadde for en uke siden. Uteliv hadde i grunnen passet fint, men en gryende forkjølelse, eller eventuelt svineinfluensa, har satt en rask stopper for alle hedenske planer jeg hadde for kvelden. Så da sitter jeg her da, slapp og tett i trynet, men med Redrum-abstinenser så det holder.


Så da blir det ikke noen fantastisk konsertopplevelse å blogge om denne helgen, i stede kan jeg skryte over at jeg endelig har fått system på støvelettene mine. Planen har vært der lenge, den har endret form og utseende mange ganger, helt til jeg for en uke siden endelig bestemte hvordan jeg skulle gjennomføre prosjekt støvelettoppheng. Med en stk gardinstang og noen kroker med kliper har jeg rett og slett hengt mine kne-høye opp på veggen. Jeg legger ut et bilde, litt for å skryte, men mest fordi jeg klarte å skru opp stangen helt selv. Joda, skal innrømme at den ikke var helt i vater da jeg var ferdig, men da bare bøyde jeg til festet. Mulig det høres banalt ut at jeg skryter over å ha skrudd opp en gardinstang, problemet er bare at jeg er fryktelig dårlig på å skru inn skruer i harde veggplater. Jeg ødelegger alltid hodet på skruen. "I hate screwing, I always seem to break the head", var den banale setningen jeg tenkte, gjentatte ganger, etter at jeg hadde ødelagt den første skruen. Etter det fant jeg fram et større bor, og vips gikk det straks greiere med skruhodene også.



Vel, dette var vel i grunnen atter en fortelling om når bittelillekine skal gjøre manneting. Men dere må da innrømme at idéen er god? Jeg er hvertfall veldig fornøyd selv. Så fikk jeg gjort noe fornuftig denne lørdagen også, ikke verst bare det.

14 kommentarer:

  1. Aha, så genial støvlett-oppheng-greie!
    Du er dyktig. :-D

    Lone :-)

    SvarSlett
  2. Det der støvlettopphenget va jo rett og slett genialt. Tenk kor lett det e å vask under der feks ;) Smart!

    SvarSlett
  3. Jepp, er veldig fornøyd selv, og som du sier Karina, greit å få vasket under:) og lett å ha oversikt i hvilke støveletter man faktisk har. Har flere da, men vurderer om jeg skal ha flere oppheng eller bare ha fremme de mest brukte:)

    SvarSlett
  4. Herregud:) har du endelig funnet ut hvordan du skulle gjøre det.. og knaggene funket også. Grattis snuppa, det ser bra ut:) :)

    Hege

    SvarSlett
  5. Kjempelurt! trur æ må ta en bittelillekine hær hjemme hos oss å :-) Synnøve

    SvarSlett
  6. Ja Hege, har bestemt og ombestemt meg mange ganger angående dette prosjektet..., men kom fram til dette sånn plutselig. Knaggene ligger enda i eskene, må finne på noe lurt med dem:)

    Fint å være til inspirasjon Synnøve:)

    SvarSlett
  7. WOW.. det va fint.. Æ vil å ha sånn..
    Ina Therese

    SvarSlett
  8. Ja det blei veldig ryddig Ina:) Anbefales:)

    SvarSlett
  9. Jeg likte ideen din, men var på utkikk etter noen billige sko- / støvlett klyper, prøvde først nettbutikken til Hegdehaugens Jernvarehandel, men der måtte vi logge oss inn i nettbutikken med brukernavn og passord, veldig tungvint og så kom frakt i tillegg!! Kjempe teit søkte litt videre og på www.qac.no fant vi det! Ingen loggin! Vi trengte kun 10 stk og da var frakt inkludert, bestilte mandag og varen kom på onsdag. Vi er veldig fornøyd med klypene tror det er de samme som er i skobuttikken på senteret i Moss.
    Tone J.

    SvarSlett
  10. Tusen takk for godt tips til hvor man kan få tak i klyper. Selv fikk jeg mine av noen venner som hadde skobutikk, men det kan være greit for andre som trenger slike å vite hvor man kan få tak i det :)

    SvarSlett
  11. Takk for tipset om klypene, nå er støvelettene mine reddet :-)))

    SvarSlett
  12. No skal garderoben min bli lekker. Har bestillt klyper i dag.
    Takk for tipset, Kine :)
    -May Iren

    SvarSlett