fredag 23. oktober 2009

Den samme gamle visa om altfor mye å gjøre...

Det har gått nesten to uker siden sist jeg oppdaterte bloggen min. Det er for lenge, jeg innrømmer det, men den siste tiden har jeg vært veldig nær ved å drukne i både jobb og studier. Jeg vet jeg har sunget denne klagesangen før, så jeg skal være vennlig nok til å spare dere for det, men jeg nevner det som en forklaring til mitt midlertidige fravær.

 Jeg tilbrakte nesten en uke i Alta. Vi hadde studiesamling og hadde ekstra undervisning i helgen også. Det er ikke hver helg jeg stiller opp til forelesning i spansk grammatikk søndags morgen klokken åtte. Jeg sliter virkelig med dette spanskstudiet jeg har kastet meg ut på, så dersom noen der ute skulle vise seg å være drevne på språket er det bare å hyle ut. Jeg trenger faktisk all hjelp jeg kan få. Akkurat nå blogger jeg, vel vitende om at jeg har tre skriftlige innleveringer på vent. Jeg synes synd på de stakkars lærerne som skal rette mine spanskoppgaver, jeg skriver lite idiomatisk, har et stakkarslig ordforråd, og et innhold som jeg ikke en gang unner min verste fiende og måtte lese. Oppholdet i Alta handlet i stor grad om studier, men jeg klarte også å få til andre ting. 

Jeg har en fantastisk kompis i nordlysbyen. Han er på ferie en eller annen plass i Sør Amerika, og jeg var på spansksamling i Alta. Underlig fordelig, egentlig burde JEG hatt spansksamling i Sør Amerika, men da ville nok studiet blitt litt for dyrt for meg i lengden.  Min kompis sa ”mi casa es su casa”, og så la han igjen nøkkelen til kåken sin til meg.  Herlig. Fantastisk å kunne slappe av alene, spesielt når man hadde mye å gjøre på studiet. Det var lite tid til blogging, og her ser dere hvorfor, jeg fylte dagene med andre ting utenom studiene:

  • ·         Jeg badet. Det gjør jeg sjelden da jeg bare har dusj hjemme. Herlig.  Oppdaget også at pupper flyter i vann. Artig.
  • ·         Jeg var på Spenst. Valgte kanskje en time som var litt for lett for meg, men fikk hvertfal rørt på kroppen. Og så badstue som en bonus etterpå. Jeg elsker badstue.
  • ·         Jeg spiste middag på Alfa med en kompis. Vi har alltid interessante samtaler vi to. Fantastisk god tidsbruk om jeg så skal si det selv.
  • ·         Jeg la meg før klokken 23.00. Det var på torsdagen og det føltes veldig godt på fredags morgen. Dette er ikke vanlig leggetid for meg, som nesten alltid kommer meg for sent i seng.
  • ·         Jeg leste cosmopolitan. Ja, jeg vet at det er mye annet jeg burde ha gjort, rettet stiler og lest spansk grammatikk, men etter en hel dag med analyse av diverse adjektivs funksjoner og plasseringer følte jeg for å fordype meg moter og trender. Jeg hadde tross alt tatt meg fri fra jobben på CM Jeans for å være på grammatikk samling i helgen, så det skulle da bare mangle at jeg holdt meg faglig oppdatert mens jeg var borte.
  • ·         Hørte på spansk radio. Prøvde å lure språket inn, men må innrømme at jeg skjønte fint lite av det de snakker om. Desto mer moro blir det hver gang jeg hører et ord eller en setning jeg faktisk forstår.

 Den siste uken har egentlig ikke vært særlig interessant hva mitt eget liv angår. Vi har fått ny regjering og skattelistene har blitt offentliggjort, alt dette mens jeg har vært på skolen på kveldene for å ha kontaktmøter. Det blir liksom ikke så mye å skrive om på bloggen da, rett og slett fordi jeg ikke har tid til å tenke. I kveld derimot koser jeg meg med Seinkveld og en Kine spesial. Et godt glass hvitvin kombinert med sjokoladekake. Anbefales. J

7 kommentarer:

  1. Bedre sent enn aldri, sies det.. men jeg må si at det var jammen på tide med en oppdatering her:) hadde nesten glemt at jeg var fast leser av "Kines liv"

    Klem fra Hege

    SvarSlett
  2. Godt å se at det ikke bare e mæ ;) Men vi tar det igjen når vi får et litt mer spennaness liv ;)

    SvarSlett
  3. Ja det blir sånn noen ganger.. når spesielt når man ikke kommer hjem før i 22.30 tiden på kveldne, som denne uken har vært...:) får komme sterkere tilbake:D

    SvarSlett
  4. Vær glad at det kun er puppene dine som flyter i vannet. Det kunne ha vært magen... :)))

    Lone :-)

    SvarSlett
  5. haha Lone, ser det for meg ja:) Det er vel for å unngå det at man løper rundt gatelangs på en søndags morgen ;)

    SvarSlett
  6. Hehe... Jepp, og derfor enkelte (les: undertegnede) drasser med seg barnevogn og en 3-åring som tilsammen veide 32 kg. Var SVETT da jeg kom hjem. *puh*

    Lone

    SvarSlett
  7. Hehe... det er godt å svette litt, og litt ekstra vekt forbrenne jo bare flere kalorier:) super trening:)

    SvarSlett