søndag 22. august 2010

Så kommer hverdagen

Da er jeg hjemme igjen, etter en tur sørover den aller siste ferieuka. Pakkingen var no dritt, og jeg pakket så lett at jeg følte at jeg ikke hadde noe å ha på meg. Heldigvis, for jeg har shoppet og shoppet. Også har jeg vært turist i Oslo.

Ferien kan som vanlig oppsummeres ved at jeg overhode ikke har utnyttet alle fridager til det fulle. Leste gjennom blogginnlegg fra i vår, hvor jeg hadde laget en liste over alt jeg skulle gjøre i sommer, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg absolutt ikke kan stryke ut alt på den lista nei. Kanskje spesielt har jeg litt dårlig samvittighet over at jeg ikke har beiset på veranda. Men men..., jeg har i det minste fått malt litt i stua, og i skrivende stund er handymannen gått i gang igjen med prosjektet inne på boden. Det gikk litt i stå da vi begge ble "sykemeldt" pga låste nakker.

Det har med andre ord i løpet av sommeren blitt  litt for lite av dette:

Her går de 40 år gamle listene..., brekkjernet er digert,... sånne som tøffe gutter har...:D











Og så har det vært altfor mye av dette:

Den som sover synder ikke, om man ikke da helst burde vært våken og gjort noe fornuftig....:D












Men heldigvis har det også vært litt av dette:

Slottet er et must å ta bilde av, er man turist så er man turist.



Ingen skam å gå rundt med kamera og kart. Det er det ekte turister gjør..., det bør nevnes at vi også hoppet på Thomas toget for en guidet tour rundt oslo sentrum. (Sånn er det når en av deltakerne er ti år.)





















Denne artige karen traff vi på i Oslo reptilpark. (Takk til Marita Nakken for tipset om reptilparken.) Der hadde de to stk silkeaper med navnene Thomas og Harald. Om dette er Thomas eller Harald vet jeg ikke. Ut over disse to søte skapningene var det stort sett ekle skapninger og skryp vi fikk se. Tarantellaer, slanger og igler/øgler (???... er de igler eller øgler???) Stilig, så lenge de aller er trygt bak glass.




I morgen begynner alvoret igjen på Breilia skole. På onsdag kommer elevene til skolen, og jeg skal treffe 10B igjen, nå er de eldst på skolen, så i år skal vi satse på å gjøre oss ferdige med ungdomsskolen og få disse flotte ungdommene gjennom avsluttende eksamener lett som bare det.

4 kommentarer:

  1. Lykke til med skolestart, kjære Kine.
    Synes det ser ut som du har hatt en fin sommer.

    Ida

    SvarSlett
  2. Tusen takk, første dag er unnagjort, det er alltid litt tungt å starte på, men det går seg nok til..:) Sommeren harn vært fin, og det er vel greit at det nå bli høst..:)

    SvarSlett
  3. "En sommer er over..."

    Vet du, jeg hadde også en slik liste over alle sommerens gjøremål! Ja, for med 8 uker fri forventes det at man får gjort mye. Forventes, ja! Hva som er realitet er noe annet... ;)

    Du var skikkelig nydelig på "studere kart bildet." Handymannen har gjort et fornuftig valg, og han må ta godt vare på deg! <3

    SvarSlett
  4. Tusen takk søta..:) Han er ganske smart den Handymannen..., kanskje litt heldig også:) hehe
    Ja ikke alt man får gjort som man skulle gjøre.., sånn er livet...:)

    Ny høst og nye muligheter..:)

    SvarSlett