søndag 10. januar 2010

Kine og Karina lager mat de ikke kan

Har lånt bildet fra bloggen til Karina. Tatt i mai 2009 i Lones 30 årsdag.

I dag har et helt nytt konsept vokst fram. Karina lurte på om vi ikke skulle sparke i gang en matgruppe a la den TV serien på TV3 hvor fire helt vanlige mennesker konkurrerer om den beste matkvelden hjemme hos seg selv. Jeg syntes ideen var fryktelig god, det eneste problemet er at jeg ikke liker å lage mat for andre. Jeg føler rett og slett at jeg ikke kan lage mat, jeg bor alene og lever på et sparsommelig matbudsjett, jeg lager aldri indrefilet eller steik, fancy desserter vet jeg ikke hva er, og og flambering, bassering og diverse andre ord er fremmedord for meg. De kunne like gjerne vært fra et fremmed språk, fra en gallaxe langt langt vekk. Så for ikke virke negativ til et flott initiativ forklarte jeg dette for Karina. Hun forsto hva jeg mente, da hun ikke følte seg kjempeavansert selv, og da vokste en kjempeide fram. Hva om vi lager mat sammen? Da kan vi prøve oss på sånn mat som vi aldri lager bare til oss selv, men som man fint kan servere andre dersom man skal ha gjester. Og skulle maten bli uspiselig så har vi gjort det sammen, og kan drikke opp vinflaskene og le av hele greia. Å mislykkes er ikke så farlig og skummelt når man er to om det tenker vi. Dessuten tror vi at det kan blir bra, så vi starter med filet av rein.



Jeg har allerede vært i kontakt med min største helt på vinmonopolet, så vi får stikke innom ham en gang i løpet av uken for å litt vintips. Det fine er at spesielt undertegnede er lite avansert på viner, og derfor trenger noe som er lett drikkelig. Det betyr at vintips kan følge for andre kresne ganer på bloggene våre etter disse kveldene. For vi skal jo selvsagt blogge. Når det er sagt vil jeg anbefale bloggen til Karinaen, hun er flinkere til å blogge med bilder fra slike eventer. Vi utfyller hverandre fint på den måten. Jeg er glad i å skildre med ord, hun er derimot mye flinkere til å skildre med bilder. Trykk på navnet hennes så havner dere rett inn på hennes levende blogg om hverdagsliv i Hammerfest. En blogg som i utgangspunktet ble opprettet for å blogge om kampen mot søtsaker. Da det ser ut til å gå riktig så bra, handler bloggen sånn stort sett om mange andre ting.



Så hvordan går min egen kamp mot søtsaker? Tja, hvor sjokoladesugen er man når man lager seg hjemmelaget, tykk kakao for å litt sjokoladesmak på tungen? Joda, noen dager er bedre enn andre. I helgen har jeg faktisk ikke spist noe sjokko, og det er jeg fornøyd med. Så framt den kakaokoppen som står foran meg nå ikke teller med. Treningen da? Joda, jeg har vært ute på to trimturer utenom de faste to dansetimene. Dvs 4 ganger denne uka. Fornøyd. Jada, men kan nok øke tempo litt ute på turene sånn etterhvert. Så var det privatlivet da, ikke bare har jeg ryddet, jeg har støvsuget. Jeg er klar for det nye tiåret med alle mine dører åpne. Så til det siste nyttårsforsettet mitt, shoppe har jeg faktisk gjort en god del av denne siste uken. Når det skal være sagt føler jeg ikke at jeg har shoppet tull. Tvert i mot har jeg anskaffet joggesko i goretex, noe jeg har ønsket meg lenge men ikke hatt råd til å kjøpe, i tillegg står et par nye Sorel sko i gangen og venter på kalde vinterdager. Åh som jeg gleder meg til å være ute i kulda med gode sko, bare synd det nå er plussgrader og regn. Så til det siste, en sort tøybukse, endelig fant jeg det på CM Jeans. Jeg klarer ikke jeans om vinteren, fryser og får ikke plass til strømpebukse under, i tillegg er stoffet stivt og jeg føler meg like ubevegelig som en åttiåring med liggesår. I tillegg vurderer jeg nå å kjøpe meg et kompaktkamera. Har jo kamera på mobilen, men har i grunnen lyst på et kamera også. Så shoppingen, tja, jeg skulle jo bare kutte ned, ikke slutte helt. Og godt er det.

2 kommentarer:

  1. First things first: æ trur vi må ta noen nye (og finere??) bilda av oss to ilag, kan jo IKKE bruk det her til å reklamere for konseptet!
    Tusen takk for fine ord om bloggen min :) :) OG herregud kor æ gleda mæ til det her! Prestasjonsangsten kommer snikaness allerede.. uæh!

    SvarSlett
  2. Ja vi burde absolutt hatt flere bilda, men det jo litt av ei utfordring sånn med tanke på hvor kameravennlig jeg er ;) Plutselig er det bare ett bilde som blir bra.., vi kan bare ikkg gi opp :)

    SvarSlett