fredag 31. desember 2010

Ut med det gamle og inn med det nye...

Så var et nytt år over. For ett år siden hadde jeg helt klart høye forventninger til året som skulle komme. Jeg viste at våren kom til å bli en eneste lang innspurt, i forhold til arbeidsmengen jeg hadde foran meg. Da tenker jeg full jobb, samtidig som eksamener nærmet seg med stormskritt etterhvert som dagene ble lysere.

Det gikk. Det er vel en bragd jeg setter stor pris på, mye fordi det viser hva jeg personlig er i stand til. Det å jobbe med hode 12-14 timer om dagen er tungt, og man går inn i en slags sosial dvale hvor man setter livet sitt på vent. Likevel er det verdt det når man har klart det.

Så sitter jeg nå, siste dagen i året, med atter en innspurt foran meg. Magen er stor nok synes jeg, men den skal vist vokse i tre mnd til. Tenke seg til, jeg ser allerede ut som en julekule, vinterjakka kan ikke lukkes igjen, og slik skal jeg altså vagge rundt i vinterkulda denne vinteren.

Jeg har ikke vært veldig flink til å blogge i det siste, men i forrige innlegg skrev jeg at jula ikke skulle feires på Høyden. Slik ble det altså ikke. Pga en vannskade fra kjøkkenet i nyhuset, 3 dager før vi skulle overta, så har vi enda ikke kunnet flytte inn. Å komme i gang med reparasjoner osv i romjula er jo heller dødfødt, alt står liksom stille de dagene. Jeg håper ting ordner seg raskt slik at vi kan begynne å flytte. Planen var å flytte i jula da vi begge har hatt fri fra jobb, men nå blir det vel heller et evig flyttekaos på toppen av jobben. Det hadde selvfølgelig ikke vært det store problemet til vanlig, men nå, når denne vampyrungen suger ut all næring fra det lille jeg spiser, så går jeg selv rundt som en blodfattig zombie. Vi tar i mot all hjelp med takk! :)

Ellers har jeg fått meg et nytt Canon kamera i julegave. Jeg har sånn smått begynt å fotografere litt nå og da, når jeg bare husker det. Er ikke veldig flink til å huske å dra frem kamera, men kanskje kan jeg dele litt bilder her på bloggen etterhvert.

Benytter anledningen til å ønske alle som leser bloggen et riktig godt nytt år. Selv om ikke så mange kommenterer her på bloggen, får jeg stadig høre fra dere på andre måter. Beklager at blogginnleggene ikke alltid kommer like hyppig, men sånn er det i perioder, bloggen kan ikke alltid komme i første rekke.

Godt nytt år!

2 kommentarer:

  1. Riktig godt nytt år til deg også, bestevenninna mi! <3 "Julekule" du liksom... hehe... humrer godt her jeg sitter.

    Bare si ifra når dere er flytteklare og trenger hjelp, vi stiller selvsagt opp for dere. :)

    *nyttårsklem*

    SvarSlett
  2. Tusen takk Lone, håpe og håper at vi snart kan be dere om hjelp:) Vi vil jo inn i huset fort, men som du kanskje ser av neste innlegg står fortsatt skaden urørt. Vi har det jo travelt med å komme i hus,dessverre går dette bare ut over oss. :-(

    Hilsen hormon Kine...:)

    SvarSlett