torsdag 9. desember 2010

Singel-bula til salgs

Det er med blandede følelser jeg legger ut singel-bula mi for salg. Jeg ELSKER leiligheten, men dessverre er den blitt for liten og trang. Vi trenger minst tre soverom, og derfor gikk vi til innkjøp av hus i forrige uke. Vi gleder oss stort til å flytte inn. Litt bedre plass, garasje og ikke minst hage. Det blir utrolig fint, samtidig som det er både vemodig og litt rart å skulle selge min elskede to-roms. Den har representert mitt første egne hjem, frihetsfølesle og ikke minst ren lykke.

I morgen kommer megleren og da er det liksom gjort. Vi skal ikke feire jul her likevel, jeg trodde jeg skulle ha min siste jul her oppe, men sånn ble det ikke. Det gjør ikke noe, for min del er det greit at ting skjer fort og plutselig, akkurat som når man river av plasteret veldig fort.



I gangen flyttet jeg en vegg for å få plass til en skyvedørsgarderobe fra Langlo. Kjekt for oppbevaring av luer, votter, hansker, vesker, jakker og annet dill dall man måtte ha. I tillegg rommer garderoben et innbygd strykebord (derfor har jeg også fått lagt opp kontakt inne i skapet), det er utrolig lettvint å bare trekke ut bordet, stryke og deretter skyve det inn i skapet igjen. Gjort i en håndvending...:)

Badet er lite men koselig. Fliser i dusjhjørne og hvit innredning. Da jeg flyttet inn syntes jeg det ble for lite plass til diverse artikler, så jeg la inn et høyskap fra IKEA med to hyller og mange herlige skuffer. Lurer litt på hvordan jeg skal få plass til hele systemet mitt i huset. Garderobesystemene der oppe er ikke like utviklet, så det kan by på litt problemer. Det får vi ta som det kommer. Nye utfordringer. I tillegg må jeg jo dele badet med flere andre, kan ikke ha alt for meg selv lenger. Egotrippen er over. :)



Vi har laget et lite gjesterom av den ene boden. Med ordentlig vindu blir det ikke klaustrofobisk, og man kan fint sove der inne. Rommet er ikke stort nok til å bli godkjent som soverom, men fungerer fint som gjesterom. Sengen vi har satt inn er en 90 cm rammemadrass. Rommet egner seg også yppelig som kontor. Det er litt vanskelig å få med på bildet, men vi la ferdigmalte plater på to vegger, og tapetserte to med en fin lys tapet. Skulle gjerne tatt dette lille rommet med meg når vi flytter, og brukt det som arbeidsrom.



På soverommet har jeg satt inn en skyvedørsgarderobe fra Langlo på hele 3 meter. Fra gulv til tak. Herlig med stor garderobeplass. Etter mange år alene (og med ekstrajobb på klesbutikk) måtte jeg faktisk rydde plass til mannen da han kom flyttende til meg. Store speil på to av dørene og også kjempepraktisk når man skal sette sammen det ene antrekket etter det andre. Tidligere hadde jeg knagger med sugekopper på siden av speilene, de hengte jeg smykker på. Med smykker framme blir man straks mye flinkere å bruke dem i hverdagen også.


Viktig med god benkeplass synes jeg. Spesielt er det fint når man har flere prosjekter på gang på samme tid. Jeg valgte å utvide kjøkkeninnredningen da jeg fikk byttet kjøkken. Det gamle var fra 70 tallet, og hadde nesten ikke plass til noe i de små skapene. Spotter under overskapene og spottskinne i taket gir godt arbeidslys også.


Mannen har tatt bilde før det ble ryddet ordentlig. Litt detaljer som er ødeleggende for bilde, som f.eks papir på benken og en krakk midt på gulvet. Hvitevarene er i børstet stål, og de tar jeg med meg. I tillegg legger jeg nå merke til at bildene på veggen henger skjevt. Får prøve å rette de opp før megleren kommer med sitt kamera.



Stuen, den er ikke kjempestor, men stor nok i forhold til størrelsen på leiligheten. Her har vi fått med deler av sofagruppen og julestjernen. Som for øvrig er den eneste julepynten som kommer opp her i huset. Ikke vits å pynte når man skal flytte. Har ligget henslengt på sofaen og sløvet mang en søndag i denne stuen. En epoke er over.

Nå slapper vi bare av stuen som er avbildet ovenfor, mannen med cognac i glasset og jeg med sitronvann. Cognac på en torsdag tenker dere sikkert da. Joda, en bitteliten munnfull skader ikke. Nå er han ikke akkurat noen vanedranker. Tvert i mot muligens den eneste mannen som har fått kjeft fordi han drikker for lite. Alkoholen tok jo bare plass i kjøleskapet, og jeg fikk ikke plass nok til maten. Vi ler av det nå, men det var skikkelig irriterende tidligere i høst. Tenke seg til å lage så mye oppstyr for fire bokser, men når appelsinene skal ha plass, da er det alvor da.

2 kommentarer:

  1. En epoke er over - og en ny har allerede startet. <3 Spennende! Ser frem til å få dere på andre sida av Prærien.


    Lykke til med salget av den attraktive og flotte "Singel-bula". :)

    *loneklem*

    SvarSlett
  2. Takk for det Lone:)
    Nå klør det litt etter å komme seg inn i huset, men det virker som om planene forpurres av sen postgang. Papierer skal hit og dit..., herregud.. frustrert...:)

    SvarSlett