torsdag 2. desember 2010

Livets endringer

Det er hele tre uker siden jeg blogget sist. Det er nok ikke bloggtørke, det er dårlig form. Når formen er dalende, gjøremål og arbeidsmengden stigende, da faller bloggen ut av priorotetslista. Men nok om det, jeg blogger ikke for å klage.

Nå er det bare noen dager igjen til jeg fyller 31 år. Det er rart å tenke på hva man egentlig har fylt det siste året med. Jeg gikk inn i 30 årene med holdningen om at 30 er det nye 20, men jeg har jammen ikke levd som jeg preket for et år siden. Feiringen for et år siden var koselig, mange hyggelige folk, verdens minste kjole, altfor mye pepper og andre ting. Det var i grunnen høy partyfaktor og sigarføring. (ok da, ikke sigarføring, men det hørtes bra ut) Dagen etter våknet jeg opp til en nysende katt, pepper i dusjhodet og form som jeg ikke hadde opplevd siden tenårene. Man vet at man har feiret når man må snakke i den store hvite telefonen for første gang på 12 år.

Man skulle tro, av måten jeg stupte inn i 30 årene, at det ville fortsette i samme tempo. Det gjorde det ikke. Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært på byen etter den gang. I høst har det blitt med en gang, og da drakk jeg bare vann. Har jeg blitt kjedelig? Ja kanskje litt, i forhold til tidligere. Jeg hadde helt klart mer å blogge om da jeg stadig var på farten, men det sier seg selv at om karusellen bare går fortere og fortere så ramler man av etterhvert. Jeg tok tak i studiene, jeg hadde jo lyst til å bestå, og i tillegg til 100% jobb, ekstrajobb i butikk, så måtte man bestemme seg for et skikkelig krafttak for å få studiene i havn. Det brukte jeg hele vinteren og våren til. Mai var verst, var jeg ikke på jobb på skolen, jobbet jeg med studier. Da andre hadde røde fridager, leste jeg til eksamen 13-14 timer om dagen. Var det verdt det? I ettertid synes jeg helt klart det.Fritid hadde jeg ikke, og sosial var jeg slett ikke.

Det var utrolig deilig når eksamen var i havn. Problemet da var at jeg ble gravid. Problematisk fordi jeg har vært syk/dårlig i variende grad hver eneste dag siden. Så da sitter jeg her, etter en kvalm sommer og høst, det er under en måned til jul, og jeg blir bare større og tyngre. Tidligere har julen handlet om fest og moro, i år må jeg fylle den på en helt ny måte. Nå er jeg ikke typen til å fylle adventstiden med julepynting, baking og vasking, men jeg er helt sikker på at det blir jul likevel.

Det skjer i grunnen veldig mye i livet mitt for tiden, og det har skjedd mye det siste året, selv om det kanskje ikke er ting som jeg tenker er interessant for andre å lese så mye om. Men fra å være en bekymringsløs og singel for et år siden, har jeg fylt livet med mann, snart barn og voksenbekymringer.

Den største forandringen framover blir flytting, det vil faktisk si at jeg skal selge singelhulen min. Min fine lille to-roms leilighet på Høyden, som jeg har brukt vanvittig mye tid, penger og energi på å pusse opp og fornye. Jeg elsker leiligheten, den har den beste atmosfære et hus kan ha, og det er alltid godt å komme hjem, i tillegg til et stort klesskap og garderobe i gangen. Lyst, fint og et kjøkken med vanvittig god benkeplass. Jeg kommer til å savne å bo her, det er nesten som et slags kjærlighetsforhold skal ta slutt. Vemodig, men også på tide med noe større.

4 kommentarer:

  1. Tror du kommer til å få det fint med alt det nye <3

    Klem fra Ida i Tromsø.

    SvarSlett
  2. Jeg vil påstå at du har byttet ut et "nesten kjærlighetsforhold" med et ekte kjærlighetsforhold :)Tipper alt kommer å gå seg til og at du etter hvert får et enda sterkere forhold til ditt nye hjem.

    SvarSlett
  3. Ida: ja det tror jeg også:)
    Anonym: vet ikke hvem du er, men takk for fin kommentar...:)

    SvarSlett
  4. Lykke til med livets endringer og alt det nye som står for tur! Spennende tider dette her. :)

    *Loneklem*

    SvarSlett