tirsdag 26. oktober 2010

Hva skjer'a?

Her på Høyden har vi stadig prosjekter på gang. Egentlig er det litt utrettferdig at jeg sier VI, for det meste blir pålagt handymannen, mens jeg ligger på sofa og er syk. Vi er ganske ferdig med det lille, nye soverommet, og fikk lys i taket i går. I dag kjøpte jeg gardin til rommet som vi har hengt opp, fint å kunne ta vekk ullpleddet som hang foran vinduet. Nå gjenstår bare noen listebiter her og der, og da vet jeg hva folk tenker, de listene kommer aldri opp, men opp må de, for jeg har store planer om å bestille takstmann om ikke så altfor lenge, så da må det være i orden.

Nå er det ikke sånn at man kan hvile på lauvbærene (heter det det?) så altfor lenge. I løpet av uka må jeg komme meg på loftet for å få sortert det som ligger der oppe. Da jeg kjøpte leiligheta fulgte det med et helt mørkeloft fult av rot. I ettertid ser jeg jo at jeg burde fått dette tømt før overtakelsen, det er jo ikke normalt å kjøpe seg ekstra arbeid, men jeg hadde nå en gang ikke hodet helt på plass på den tiden, og godtok egentlig det meste for å få kjøpt det som jeg allerede følte var hjemmet mitt. Livet skal ikke være lett bestandig. Jeg har vært på et par-tre turer på søppeldynga allerede, da med tingene etter de som en gang måttte ut pga tvangssalg. Gamle barnevogner, gamle barneklær, gamle leker, kjærlighetsbrev, søppel, søppel og atter søppel.  Nå skal jeg opp å sortere resten, noe skal kjøres til et hus i nærheten, resten skal på søppeldynga. Loftet skal være tomt når jeg legger leiligheta ut for salg. Sånn som det skal være. Det er bare å mote seg opp selv om formen ikke er helt der den skal være.

Noen som er ute etter en toroms leilighet? Joda, det er bare et soverom, men vi har bygd om en bod hvor det er plass til til en 90 seng, evt mindre. Om man ikke trenger det kan man jo ha hjemmekontor, datarom, eller walk in garderobe der. :) Det fine er at det likevel er en bod i leiligheten, slik at man kan oppbevare støvsuger og andre ting og tang som man av og til trenger å ta fram. I tillegg til det mye omtalte mørkeloftet, som rommer altfor mye, for det man ikke trenger ta fram ofte. (julepynten f.eks) Joda, burde lagt ut bilder, skal se om jeg klarer å få gjort det også ut over uken. Nå må jeg få vasket klær ettersom ingen av oss har noe å ta på i morgen.

Spent på takst jeg, når den tid kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar