lørdag 4. juli 2009

Porgrunn

Barcelona er en vakker by, varmt var det også da jeg var der, men uansett hvor varmt og vakkert så blir man i lengden lei av å nyte det alene. Etter at jeg hadde trasket alene i butikkene i mange dager, ligget på stranden alene i ca 4 dager, sittet alene på resturant et ukjent antall dager ble jeg i grunnen dritt lei av å gjøre alt alene. Man begynner rett og slett å kjede seg når man går rundt å trasker ensom og alene med mennesker rundt seg på alle kanter.

Hos Norwegian fikk jeg tak i en billig flybillett til Oslo, jeg satte meg på toget med miniprisbillett, bare 199 kroner, og endte opp i solfylte Porgrunn. Etter at jeg kom hit på onsdagskveld har jeg stort sett koset meg glugg i hjel på verandaen til Hege. Det sitter vi i short og t-skjorte, kveld etter kveld, i god feriemodus og nipper litt øl. Vel nipper og nipper, men vi koser oss, og det er jo det som teller. Vi har selvfølgelig vært litt på shopping og spist middag på Jonas, i tillegg ble vi i dag kjørt til stranden i en Audi Cab. Vi har vel egentlig aldri vært så kule før.

Nå sitter jeg å slapper godt av før vi skal lage middag, reiser til Jessheim på tirsdag, og videre nordover på onsdag. Regner med at jeg bare kjører hjem å pakker om før jeg setter kursen mot hytta. Etter et stort inntak av kalorier i form av brun drikke, kan det være greit å klatre litt i høye fjell ute loppa etterpå. Og når man likevel skal svette gjør det lite at det er kaldt i luften. Det er jo tross alt også ekstremt koselig å fyre i ovnen, dra fram en god bok og legge seg på sofa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar