lørdag 16. mai 2009

En liten oppdatering


 På grunn av eksamener og andre eventer har bloggen min blitt særdeles forsømt. Skriblerier blir ikke prioritert når man har jobb, intens eksamenslesing på grensen til hysteri og ikke minst et sosial liv som skal utvikles. Trimming har det også blitt lite av, og da det er en kjensgjerning at mange av mine blogginnlegg blir født under mine spaserturer i frisk luft, har jeg i grunnen ingen moraliserende historier med gode poenger å komme med. Jeg satser derfor friskt på et en liten oppdatering av den siste tids hendelser.

Etter noen måneders spanskstudier alene ved kjøkkenbordet, uten mulighet til å delta på så mye som en eneste konversasjonstime, klarte jeg bragden å banke inn en A på muntlig eksamen. Stolt og fornøyd med det. Nå funderes det på hvordan jeg skal kunne få til videre studier.

Jeg har endelig bestilt ferie/skole. Til sommeren setter jeg kursen mot Barcelona, og håper at noen uker på språkskole skal gjøre meg enda bedre i det vakre språket som spansk jo faktisk er. Gleder meg stort, og har allerede begynt å finne fram sommerklærne. Må jo sjekke bikiniene, og se hva som enda kan brukes av shortser og små strandkjoler. 
 
Min kjære barndomsvenninne Lone fyller 30 år i dag. Begivenheten ble selvfølgelig feiret i går med godt humør og høy partyfaktor. I en 30 års dag er det vel naturlig at en del småbarnsmødre entrer scenen, og et par samtaler om lysestaker og barn med forstoppelse ble elegant nok oversett av undertegnede med sine kompanjonger (les andre single/barnløse). La damene dele erfaringer, barn med forstoppelse høres i grunnen kjedelig nok ut. Ikke rart de trenger å drikke litt i blant.

Planen framover nå er å lese til den siste eksamen som er en 5 timers skoleeksamen i spansk grammatikk. Etter det skal over 50 engelsktentamener rettes før vi sender elevene på en velfortjent sommerferie. To dager senere setter jeg kursen mot Barcelona. Herregud som jeg ser fram til dager fylt med sol, varme og massevis av kunnskap.


 

3 kommentarer:

  1. Bare si det som det e, det e sangriaen du gleda dæ til ;) hehe!
    Gratulerer IGJEN med A, du e flinkere enn de aller fleste ;)

    SvarSlett
  2. Hei hå!
    Jeg er i grunnen glad for at jeg samlet mine venner, både de single og småbarnsforeldrene til en heidundrende fest med rom for diskusjon, meningsuveksling og snakk om de totalt ulike arenaene. ;-) Og for å understreke - jeg følte meg ikke truffet. :-)

    Loneklem

    SvarSlett
  3. Hehe.., må jo være litt småfrekk i bloggen, politisk korrekthet er så innmarik kjedelig å lese om så her settes ting på spissen:) Godt du ikke føler deg truffet:D hehe

    SvarSlett