onsdag 23. november 2011

Husmorbloggen....

Jeg har lenge lurt på hva jeg skal gjøre med denne bloggen min. Jeg var farlig nær å slette hele greia for noen måneder siden. Det ble liksom ikke til at jeg gjorde det. Jeg må vist bare finne en ny vei liksom. Jeg innrømmer at jeg startet bloggen for å harselere med ubrukelige menn. Problemet, i den grad det er et problem, er jo at jeg endte opp med å faktisk treffe en mann som viste seg ikke å være totalt ubrukelig. En sånn som jeg ikke trodde eksisterte. Derimot trodde jeg at menn som min mann kun eksisterte i form av mytiske skikkelser. Så var han der da, og tok meg med storm og så videre og så videre.

Jeg endte opp som en gift kvinne med mann og hus. Da kan jeg jo ikke skrive blogg hvor jeg harselerer med menn, uteliv og alt det der. Jeg fikk rådet om at finne min egen vei på nytt, så da må det vel bli sånn husmorblogg eller? Da kan jeg jo skrive om mine nye gardiner, alt jeg baker og lager til middag. Det er lurt.

Så i går spiste jeg restemat til middag. Det smakte veldig bra. Her er oppskriften:
  • Finn fram rester fra middagen dagen før.
  • Varm opp
  • Spis


mmmmm.... kjempegodt...  og velbekomme...

4 kommentarer:

  1. eldbjørg sahlberg23. november 2011 kl. 19:21

    Lenge siden jeg har ledd så godt,Takk for glimrende oppskrift og fortsett å blogge du ;-)

    SvarSlett
  2. Digger "husmorbloggen" din;) Kom gjerne med flere liknende innlegg. Tror til og med jeg kan få til en slik middag.
    Sonni

    SvarSlett
  3. Det er noe merkelig rart dette LIVET. Det skal fylles med så mangt. Ukjente greier ligger der framme i tiden en plass, ukjente opplevelser liksom på vent. Venter på å bli realiteter. Livets ulike ingredienser ligner en pose med blandet smågodt. Ulike fasonger, farger, konsistenser og smaker. Noe er surt, annet er søtt, og atter noe er bittert, og til og med seigt.... Godt gjemt, midt inne i posen dukker HAN plutselig opp, som en kjempeoverraskelse, den herlige mannen med sukker på <3 Han tar deg med storm, drysser tryllestøv på deg som forvandler deg til en kvinne med nye livsverdier. Husmorlykken kommer snikende inn bakdøren, eller var det vinduet kanskje? Smilende bakes cupcakes, middager tilberedes med stor innlevelse, og kjøkkenmaskiner granskes inngående. Og den moderne husmoren strekker seg enda litt lenger. Hun maler vegger og vinduer både ute og inne. Den moderne husmoren reflekterer - og konkluderer: Dette nye livet er godt... Kine, fortsett slik du gjør, kos deg med de nye rollene. Damer som deg hever husmorstatusen!!!
    Med stor respekt, hilsen Solveig :)

    SvarSlett
  4. Hehe :) Kult at du er tilbake

    Hege Jullum

    SvarSlett